.::FuTure LeAdEr::.

Sunday, April 24, 2011

Cuti Mula Lagi

Assalamualaikum kawan2...kita jumpa lagi..dah lama saya x drop post kat sini...rindu saya tak?? hehe.. thanks..(perasan)

Maka berakhirlah sem pertama saya sebagai 2nd year student di The Garden of Knowledge and Virtue ni..

Cuti sem ni amat panjang sebab saya tak ambil shortsem...wah bulan puasa pon cuti lah!!

Tapi malang sekali saya tak dapat duduk rumah sepanjang cuti ni=(

Kenapa??

Sebab saya dah terkerja part time ajar tusyen..so tak boleh laa lari dari tanggungjawab mengajar anak2 murid tersayang..

Mudah2an ada hikmah disebaliknya..=)

Cuti sem ni dimulakan dengan trip ke Perak Darul Ridzuan..Tujuannya saya nak pergi ke Minggu Saham Amanah Malaysia 2011..tiap2 tahun pergi, tahun ni mesti pergi jugak..

Sambil2 tu singgah ke kolam air panas Sungkai

yang kiri tu sayed, yang kiri khai..yang tengah tu macam Brad pitt je??

refleksologi..
Kolam air panas ni memang hangat..lebih kurang 40-50 darjah celcius...tp ada tempat yang sangat panas mencecah 100 darjah celcius..sampai boleh rebus telur

oh ye, kami pergi ke Gua Tempurung jugak..Hebatnya ciptaan Allah..Gua ni dikatakan berumur 400 juta tahun..abang gua tu cakap, satu inci stalaktit and stalagmit membesar boleh mengambil masa 100 tahun...Subhanallah..=)

Dalam gua..yang tengah tu Dinie
perosak harta awam

Masjid Ubudiyah, Kuala Kangsar. Yang kanan tu harith, orang Kuala Kangsar
Depan Muzium Perak
Taman Tasik Taiping (agaknya lah nama tempat ni)




Hmm..berjalan memang best..saya lagi suka kalau berjalan ke tempat yang tak pakai duit banyak dan natural features..Atau pergi ke muzeum atau pameran.. Jimat dan banyak benda boleh belajar..paling penting rasa takjubnya anda kepada Khalik yang menjadikan makhluk..  peace~

No comments:

Post a Comment