.::FuTure LeAdEr::.

Sunday, November 28, 2010

AkTiviTi SeMaSa CuTi..Nice!!

Assalamualaikum kengkawan yang saya sayangi kesemuanya.. untung korang dapat kawan yang penyayang macam saya ni...=P... Semoga hari2 ini sentiasa ceria dengan keindahan2 alam yang Allah ciptakan khusus untuk manusia, tak kira mereka Muslim atau pun kafir...MasyaAllah, pemurahnya Allah, walau mereka mensyirikkan Allah, tetap juga diberi hak dan nikmat di muka bumi ini...

Alhamdulillah, diberi kekuatan untuk bersiar2 di sekitar daerah Pontian..iaitu di Taman Negara Pulau Kukup n Taman Negara Tanjung Piai.. taman2 ni antara Taman Negara tanah lembab terbesar di dunia..terletak di penghujung tanah besar benua asia..woww hebat tu bunyinya!!

oleh kerana kekangan bajet untuk tahun ni, rancangan untuk melancong ke pulau perhentian, langkawi n cameron highland lebur begitu sahaja..xpe, kita melancong pakai bajet yang murah... tak sampai RM20 habes melawat dua Taman negara..naik bot, n tengok ikan..

Menu sarapan untuk pagi ni, laksa johor, laksa penang dan sup lembu

Kawan-kawan sedang menjamu selera..selera betul zaki, asal dia datang je, makanan mesti dapat sambutan hangat..haha
sediakan payung sebelum hujan...
Kat sangkar ikan...
Dalam bot...sejuk berangin..=)
Adik beradik mithali..dari dulu sampai skang
Ha yang kanan tu bukan adik beradik diowang..hahaha
Tengok lah zaki punya gayat..orang lain pon gayat nak jalan kat jambatan dengan dia..haha
Nsemlah mamat nih..haha

Nice...comey budak2 ni...

Cantik muscle zaki..hahaha

Sapa paling hot?? of course laa zaki..kahkah

Penat banget deh..berpeluh2 sampai

Kami cuma naik 5 orang, tapi berat dah macam 15 orang..kenapa ek??

Smartnyeerrrrr...kasut tu

Budak ni photographer..klu amek gambar mesti buat muka pelik..haha
Hijaunya pemandangan di sini..pelikkan..sapalah yang mewarna daun2 tu satu2..sampai hijaunya sangat cantik sekali..hebat sungguh kuasa Allah...=)

"Kami akan perlihatkan kepada mereka tanda-tanda kekuasaan Kami di merata-rata tempat (dalam alam yang terbentang luas ini) dan pada diri mereka sendiri, sehingga ternyata jelas kepada mereka bahawa Al-Quran adalah benar. Belumkah ternyata kepada mereka kebenaran itu dan belumkah cukup (bagi mereka) bahawa Tuhanmu mengetahui dan menyaksikan tiap-tiap sesuatu?Ingatlah! Sesungguhnya Allah Maha Meliputi pengetahuanNya akan tiap-tiap sesuatu". ( surah Fussilat 53 - 54)
Berehat2 kat atas menara pemerhati..tinggi jugaklah

Ikan duyung...hahaha
hmm jalan pun jalan jugak..tapi sebagai orang Islam, jalan tu perlu niat sebagai ibadah..dapat pahala..x sia2 kita berjalan..Islam sangat menggalakkan umatnya, berjalan2 di muka bumi untuk melihat kekuasaan Allah...

ehem2..

Bot yang kami naik ke pulau ni..10 minit je

Kukup ni terkenal ngan jam cetak rompak..tapi mahal jugak

keciknya fadzly tuuu

Nice!

Ni lah selat paling sibuk kat dunia, penuh dengan kapal2 besar

Manggie..kawan siam dari sarawak

hmmm sejuk berangin

Tengoklah laut..cantiknyaa...mustahillah alam yang secantik ini terjadi dengan sendirinya... mesti ada Kuasa yang terlalu berkuasa telah mencipta lautan dan daratan ini..punyalah penuh air kat laut ni, tapi sedikit pun tak tumpah kan??subhanallah

Ni lah penghujung benua asia yang dimaksudkan

Asyik x jadi je gambar lompat ni..lantaklah,,yang penting ak lompat smart..hahah

Betulkan apa tu zaki???hahahah

Gambar kat replika globe..ada plak budak cina tu menyibuk
Manusia tidak boleh merasa angkuh dengan akal dan kemampuan mereka..kerana ilmu manusia itu ibarat setitis air dari lautan..setitis tu ilmu manusia, manakala yang lebihnya adalah ilmu Allah..tengok gambar atas ni dah tau..manusia yang kononnya bijak, hanya mampu membuat replika bumi, tapi Allah bukan sahaja mencipta bumi, malah alam semesta yang terbentang ini..
Pelakon monyet..x senonoh jugak diowang ni..yela binatang..haha
Manusia yang tak tahu malu bermaksiat di khalayak ramai, samalah macam monyet ni, malah mereka lebih teruk lagi..yelah, dah diberi akal tapi x reti nak buat benda baik..

Nii gambar paling unik, monyet tu tengah pegang tongkat, bagi ucapan kat rostrum...nice shot!!

Monyet ni ada yang jinak, ada yang wild sket.. yang penting jangan bawak makanan..memang dikejar lah..n ada sekor monyet ni, dia cekau saya dari belakang..bau makanan kot badan aku ni..
Haha..best kan...mudah2an lepas ni bleh lagi berjalan2..manggie jangan serik ke johor lagi ye..kalau xda kamu, kami pun tak pernah sampai kat Pulau Kukup..huhu..semoga persahabatan kita berkekalan.. =)

Kalau jalan terus, sampailah kat NY....   

No comments:

Post a Comment